آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

درصورت در دسترس نبودن www.ssn2.blogsky.com

آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

درصورت در دسترس نبودن www.ssn2.blogsky.com

آیا تراشیدن و تیغ‌زدن تاثیری در رشد ریشه مو دارد؟

آیا  تراشیدن و تیغ‌زدن تاثیری در رشد ریشه مو دارد؟

به گفته یک متخصص پوست و مو، شامپوهای حاوی سلنیوم سولفات و کتوکونازول، برای شوره سر مناسب است و ...


به گفته یک متخصص پوست و مو، شامپوهای حاوی سلنیوم سولفات و کتوکونازول، برای شوره سر مناسب است.

دکتر غلامحسین غفارپور استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، با بیان اینکه توجه و مراقبت‌های لازم از مو، چهار برابر توجه به پوست است، گفت: تراشیدن و تیغ زدن تاثیری در رشد ریشه مو ندارد.

وی درخصوص علل ایجاد شوره سر گفت: افرادی که به طور ژنتیکی دارای پوستی خشک و زمینه آلرژی هستند، بیشتر مستعد ابتلا به شوره سر بوده و باید از شامپوهای مخصوص شوره سر استفاده کنند.

دکتر غفارپور با بیان اینکه شامپوهای مختلفی ویژه شوره سر در بازار موجود است، گفت: شامپوهایی که حاوی سلنیوم سولفات و کتوکونازول است، برای شوره سرمناسب بوده و فاصله زمانی مناسب برای شست و شوی مو بستگی به نیاز روانی و فیزیکی فرد دارد.

وی افزود: افرادی که مبتلا به درماتیت سبورتیک هستند، بیشتر مستعد ابتلا به پوسته پوسته شدن و شوره سر بوده که این حالت تا سن 40 سالگی به اوج خود رسیده و سپس کمتر می شود.این متخصص پوست و مو اظهار کرد: استرس نقش مهمی در ایجاد و تشدید شوره سر دارد، لذا افراد مبتلا به این مشکل علاوه بر مراجعه به پزشک و استفاده از داروها و شامپوهای مناسب باید از استرس پرهیز کنند زیرا اگر استرس برطرف نشود، علیرغم مصرف دارو و شامپوی مناسب، پس از یک دوره بهبودی این مشکل مجددا عود می کند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع : isna.ir
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد